יום שלישי, 18 בפברואר 2014

אמנות ההקשבה לסיפורי התנ"ך


או מה הכמיהה האנושית אחרי אהבה ושייכות ואיך זה קשור לתנ"ך?

כשהייתי קטנה נהגתי ללכת עם אבי לבית הכנסת, הייתה שם אווירה מיוחדת
כזאת שלא מצאתי בשום מקום אחר
כשגדלתי כבר לא אהבתי ללכת לבית הכנסת
פשוט כי לא הרשו לי לעמוד ליד אבא בתפילה
ואז ניתקתי את הקשר שלי עם בית הכנסת וגם עם התנ"ך

עד אשר חוויתי משבר, חיפשתי תשובות, לא הבנתי מה קרה לחיי...

התחלתי במסע אל תוך נבכי הנשמה שלי
ביקרתי בבודהיזם, למדתי תורות רוחניות, התחברתי לשקט
דווקא דרך רוחניות שאינה יהדות למדתי לאט לאט להתקרב למקור שלי

היהדות

שוב פגשתי כללים נוקשים, הפרדה מכאיבה ואני רציתי להיות שייכת, 
רציתי להרגיש מחדש את הטעם של החיבור למקור
ולפני שש שנים מצאתי את שביקשה נפשי
בקהילה קטנה "ואהבת" בזכרון יעקב
שיש לה רב בוגר השומר הצעיר ואדם יוצא דופן
אלישע וולפין

חזרתי לבית הכנסת 

ללמוד שיעורי פסיכולוגיה ביהדות וגם ללמוד את פרשת השבוע
לאט לאט ובהדרגה חזרתי אל ספר התנ"ך
ושם ניגלה לי עולם קסום, פתאום  יכולתי גם אני לקרוא בתנ"ך
ובעיקר יכולתי גם 

להבין

הבנתי שהתנ"ך  שייך לכולם, לא רק לרבנים ותלמידי חכמים
הבנתי שהתנ"ך מכיל את הכללים המשמעותיים והמוצלחים ביותר
להבנת הנפש, לאימון, לרפואה ולצמיחה
ובעיקר הבנתי שהוא נותן מענה לכמיהה האנושית 

להיות מובן

דרך סיפורי התנ"ך והיכולת שלהם להדהד בתוכי הבנתי המון דברים
על עצמי, על מה שמניע אותי, על הדברים החשובים באמת
ועל היכולת שלי לנהל את חיי תוך שימוש בחכמה קדומה

אז התחלתי לחקור איך כתוב התנ"ך

אני חוקרת למעלה מחמש שנים את סיפורי התנ"ך
אני לומדת את הסודות הטמונים בהם ומלמדת אחרים להשתמש בסיפורים
להתמודדות עם קושי, לריפוי, לצמיחה, להצלחה ולאושר

ופיתחתי את הבייבלתרפיה

אמנות ההקשבה פנימה  באמצעות סיפורי התנ"ך
מסיפור הבריאה  כיצד לברוא מציאות חדשה בחיינו
מסיפורם של תמר ויהודה איך לשנות מציאות גם כשזה נראה בלתי אפשרי
מסיפורו של משה על מנהיגות פנימית
ומסיפורו של יוסף על תקשורת עם התת מודע וחלומות
ועוד אינסוף סיפורים שבכולם אנחנו פוגשים

את עצמינו בדרך אחרת





אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה