יום שישי, 13 ביוני 2014

דרושים מנחי סדנאות לגמילה מביקורת


יש לי המון מה להגיד על מה שאני  עושה לא טוב...
אז מה? זה עוזר לי לעשות את זה  יותר טוב?

לא

אני חושבת לעצמי מה יכול לעזור לי להשתפר...
מצאתי, אם אני אשאל את עצמי את השאלה פורצת הדרך

למה ???

תשובה: ככה! אין באמת תשובה טובה לשאלה למה, ילדים יודעים את זה
אז מה עושים? איך משתפרים?
המילים לא ולמה הן מילים שמאפיינות את השפה הביקורתית
אדם ביקורתי מרבה להשתמש בשתי המילים הללו
חיפשתי דרך להיגמל או ללמוד להשתמש אחרת במילים הללו, אז...
עשיתי את מה שאני בדרך כלל עושה כשאני מחפשת תשובות חכמות


חזרתי אל המקור - התנ"ך

המילה לא מופיעה רק בפרק השני של התנ"ך, בפרק הראשון אלוהים בורא
את העולם, ובכל הפרק הראשון המילה לא אינה קיימת, היא נבראת בפרק השני
זה היה עבורי הבנה נהדרת...שאם רוצים ליצור/לברוא מציאות חדשה
חשוב להשמיט את המילה לא...
כשאתם מבקשים ליצור משהו שונה/אחר/חדש בחיים שלכם כדאי להימנע מלהשתמש במילה לא

אז מתי היא הופיעה, המילה לא?

בפרק ב' פסוק ה' "וכל שיח השדה טרם יהיה בארץ וכל עשב השדה טרם יצמח
כי לא המטיר יהוה אלוהים על הארץ ואדם אין לעבוד את האדמה"
מכאן שהמילה לא מופיעה על מנת להעיד על החסר
ראשיתה של המילה לא היא בידיעה שמשהו חסר כאן
הבריאה אינה מושלמת, ומעולם לא הייתה אמורה להיות...
ואכן אלוהים, מיד אחר הופעת המילה לא, מתחיל ליצור (כך כתוב) יצירות נוספות בעולם

אז מה זה אומר לי? לנו?

שהופעתה של המילה לא הייתה על מנת שנשים לב למה שעוד לא נעשה
וכדאי שנמנע מהשימוש בה כמנגנון של השמדה עצמית
ביקורת היא אלימות כלפי עצמך
האם אנחנו צריכים כל הזמן להשתפר? או שאולי המציאות אינה מושלמת
וחשוב שנראה את החסר ונמלא אותו...
זה איכות חיים אחרת, והבדל גדול, בין לשים לב "מה אנחנו לא"
לבין מה היינו רוצים להשלים, למלא, ליצור...

אז מה אני הולכת לעשות?

לשים לב לאיך שאני מדברת, בעיקר, עם עצמי ועם הסובבים אותי
המשאלה שלי היא להצליח להשתמש במילה לא בהקשר הראשוני שלה, היצירתי שלה
תאחלו לי בהצלחה...
ובהצלחה גם לכם
על המילה למה ארחיב בפוסט הבא....

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה